Story of me..just ordinary me...
Life of a mummy, wife ..and whats happening around mamatinie's world ..nothing much though but what the heck.. its my blog world...
Wednesday, June 27, 2007
Seribu rasa
Aku benci bila perang dingin berlaku …

Aku pandang dia ..rasa janggal ..

Dia pandang aku ..rasa janggal ..

Semuanya rasa janggal ..

Tapi aku tak akan minta maaf .. mahupun memaafkan ..

Biar lah ...

*******************************************************

Si kecil Tinie kebelakangan ini asyik nak mengamuk saja ...

Panas hati ...

Tak dapat ikut ayah .. mengamuk

Tak dapat ikut ma.. mengamuk ..

Tak dapat apa yang dia hendak.. mengamuk

Tidur malam ..tiba-tiba.. mengamuk ..

Sampai tahap meronta..tendang-tendang..golek-golek ..

Petang ini..

Perlu jumpa umi..

Biar umi belai-belai rambut tinie sambil lafaz ayat suci ..cium dahi ..cium pipi

Selalunya berkesan ..moga lembut hati

Insyaallah ...

************************************************************

Semalam si kecik Tinie teman mamatinie di dapur

Mamatinie hendak masak nasi ..

Tonggeng-tonggeng mamatinie ambil beras bawah meja freezer kecik

Dia nampak beras ..minta mamatinie beras untuk main

Mamatinie tak bagi

Apalagi ..

Meronta-ronta, golek-golek, tendang-tendang..

Nenek tinie keluar bilik tanya kenapa ?

Mamatinie cakap si kecik Tinie nak main dengan beras

Nenek Tinie kata .. biarlah .. bagi dia sikit..

Mamatinie keliru ..

Beras itu kan makanan .. kena hormat .. bukan untuk permainan?

Mamatinie biar si kecik Tinie ronta-ronta, golek-golek, tendang-tendang

Biar si kecik Tinie belajar sesuatu ..

Tegas sangat kah mamatinie ?
posted by mama tinie @ 12:52 AM  
4 Comments:
  • At 2:29 AM, Blogger Mummy Rizq said…

    hubby pun cukup marah kalau rizq main dengan beras.. tp budak budak tahap sekarang ni memang suka mengamuk golek golek kan...

     
  • At 8:18 PM, Blogger mama tinie said…

    budak sekarang banyak akal ...kita ni kadang-kadang kena trick dgn si sikecik... yg nenek manja sgt dgn cucu .. tu yg pening tu :)

     
  • At 7:49 AM, Blogger Arena said…

    HMm budak2 sekarang ni lain macam sikit. Nenek memang kalah dengan cucu..mak aku pon selalu manjakan sangat cucu dia.. sampai kekadang melampau-lampau lak aku nengok anak buah aku tuh..

     
  • At 6:59 PM, Blogger mama tinie said…

    tu yg pening tu .bila aku marah anak aku .. nenek dia marah aku balik.. time kita kecik-kecik dulu mak kita punya lah garang.. sabo je leh heheh

     
Post a Comment
<< Home
 




Diri Saya

Name: mama tinie
Home: kolompo, muslim, Malaysia
About Me: a mother of a beloved daughter, a wife on an IT crazy, devoted daughter to a lovely parent, one crazy sistah, one sincere friend (trust me!)
See my complete profile

Sebelum Nie
Lama-Lama Nyer Citer
Sembang Sembang

BLOGGER

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Selalu Singgah
Tempat Selalu Lepak
Lenlain

BLOGGER

BLOGGER