Story of me..just ordinary me...
Life of a mummy, wife ..and whats happening around mamatinie's world ..nothing much though but what the heck.. its my blog world...
Thursday, May 17, 2007
Dulu...
Bila sibuk bercerita tentang cikgu cikgu ..teringat pula zaman persekolahan. Zaman-zaman rock kapak .. tahun 90-an ..masa tu aku tingkatan satu.. zaman Ekamatra tengah baru nak naik .. zaman Search,Wings Battle of the band mengganas. Bila ingat-ingat balik boleh senyum sampai ke telinga.

Oh masa itu zaman aku dan kawan aku Kintan dan Sem tiga sekawan sedang mengganas. Walaupun kami sekolah berasrama penuh kami tidak mahu ketinggalan zaman. Kami pakai kasut high-cut, tali kasut lummiglow dan stokin warna warni, kain kurung kami sentengkan..orang panggil kain banjir atau steng...lengan kurung kami singsing sampai ke siku.. rambut jangan cerita tiap minggu beli spray rambut sebotol.. pagi-pagi spray macam spray nyamuk dengan ridsect nak buat rambut “cobra”. Tau rambut cobra ? Macam ular tedung ..tepi rambut kami kembangkan .. cun habiss! Masuk hari kedua rambut melekat macam kena gam.. berkeping-keping . Dengan beg penuh button..kadang-kadang buku kami galas guna tali saja (dulu popular) ala yang mcm tali beg siap ada buckle tu (tak reti nak eksplain). Wah jalan bertiga .. macho.. tapi tak boleh lupa kawan aku Jama’eyah (dah arwah) siap simpan ekor. Pandai betul dia sorok ..tak pernah kantoi tiap kali “inspection”. Rindu sama kau along..

Aktiviti tiap minggu? Keluar outing pergi kedai kaset ..dulu mana ada album compilation bagai.. kami list out lagu pilihan …hantar kat apek kedai kaset … apek dubbingkan lagu pilihan kami .. tak mahal RM10 saja ..dah dapat 20 lagu .. lagu best-best pulak tu …kadang-kadang bila keluar tanduk kami tukar baju di stesyen keretapi bukit mertajam buat “magik” kadang-kadang pakai jeans (sekolah asrama dulu jeans di haramkan) kadang-kadang pakai seluar tights senteng (yg budak sekarang sibuk pakai ..kitorang dah lama pakai taw) … besar mana sangat lah pekan bukit mertajam tu .. puas jalan kami buat acara lari-lari keliling pekan dengan warden pulak ….ye lah keluar outing tak pakai seragam.. .

lepas tu sibuk nak jadi rappers pulak .. group pujaan 4U2C dan KRU (tipulah kalau korang tak minat diorang dulu ) ..… dah tukar pakai labuh ..kain selabuh labuh alam .. habis sampah semua aku seret .. belajar menari dengan classmate lelaki (dulu aku kecik/kurus ok!) dalam kelas …meja kerusi tolak tepi…seludup radio kaset… buat grouping menari di tengah .. dan macam biasa ..kali ni kena kejar dengan ustad pulak he he he ..

Oh ada satu lagi zaman yang aku tak boleh lupa… zaman di uni … . aku dan kawan-kawan satu kepala tiap minggu ke bandar ... zaman itu.. t-shirt maui, billabong etc tgh hot..(banyak betul duit kami masa tu tiap minggu beli t-shirt maui ori!) itu lah baju aku seharian .. dengan beg selempang rambu ramba beli di Central Market dan selipar Jepun bulat-bulat pegi jamban .. seluar jeans berlubang di kaki .. ke hulu ke hilir kami ke bandar Alor Star kadang-kadang sampai di Sungai Petani ..buat apa? Lepas tension di arcade atau main bumper car ..pakwe ? sapa lah yang nak ..dressing tak seksi langsung har! har! student lain di uni sibuk berkepit aku dgn kawan sekepala sibuk rambu ramba nasib tak baik datang angin gila ..kami boleh sampai ke Genting Highlands ! Tak pon lepak cc sampai pagi ..takpe tak kisah ... brader cc sporting..pernah juga kereta kawan berasap tengah malam .. macam mana naik balik ni ? Nasib baik abg cc ada..

Sekarang tak ... aku dah jadi baik ... aku dah jadi mak orang .. mithali gitu ...hik

Korang... aku rindu kat korang lah ... :)
posted by mama tinie @ 1:06 AM  
1 Comments:
  • At 7:22 AM, Blogger Amy said…

    Zaman kita mmg best la Tinie.. keh keh aku dgn Kedi kalau dlm keta tetiba kuar lagu2 lama IKLIM ke, EKAMATRA ke, siap dua2 layan nyanyi kuat2 tau.. besh :D

     
Post a Comment
<< Home
 




Diri Saya

Name: mama tinie
Home: kolompo, muslim, Malaysia
About Me: a mother of a beloved daughter, a wife on an IT crazy, devoted daughter to a lovely parent, one crazy sistah, one sincere friend (trust me!)
See my complete profile

Sebelum Nie
Lama-Lama Nyer Citer
Sembang Sembang

BLOGGER

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Selalu Singgah
Tempat Selalu Lepak
Lenlain

BLOGGER

BLOGGER