Story of me..just ordinary me...
Life of a mummy, wife ..and whats happening around mamatinie's world ..nothing much though but what the heck.. its my blog world...
Sunday, May 13, 2007
Kerja,kerja, makan, kerja






Lama sungguh mamatinie tak update cerita dalam blog kesayangan hamba ini. Masa terlalu cenburukan diriku ini. Banyak sungguh kerja yang perlu diselesaikan memandangkan ada 2 event yang perlu diuruskan dan tarikhnya sangatlah berdekatan. 2 minggu berkampung di Kuantan (MSAM 2007) dan kemudian seminggu berkampung di KL Convention Centre (MIHAS 2007).



Sekarang saya sudah expert bandar Kuantan. Terutama sekali bab makan (agenda utama beb..) Mungkin kena rujuk pada Arena kalau ada mana-mana tempat yang tertinggal. Apesal skema katak ayat aku ni ..fine tune balik muaahhahah.. Kali terakhir aku ke bandar Kuantan waktu menghadiri majlis perkahwinan kawan baik. Macan biasa tak sempat lah nak round mana-mana dan paling frust aku tak sempat nak singgah Teluk Cempedak walaupon dekat benar dah lokasinya ..nak cuci-cuci kaki golek-golek atas pasir kat sana.. time makan je laaa kalau nak round mana-mana dan destinasinya sah-sah le tempat makan ... sebut je la Tanjung Lumpur, Pramu, ikan bakar mana sedap tak sedap semua dah rasa.. oh di sini aku sempat rasa Singgang Ketam. Besttt... Boleh makan seafood sampai muntah hijau sebab harganya murah ye anak-anak.





Taken from hotel tempat kami menginap. Boleh nampak signage "Kuantan" from here. Macam Hollywood lah. Kalau tak silap tempat ni di panggil "benteng" ada deretan kedai makan (lauk-pauk) waktu siang. Hari-hari aku makan sini sampai tokey kedai kenal. Suka lepak sini sebab pemandangan cantik. Waktu malam boleh enjoy nasik lemak simple depan sikit dari kawasan ni. (hey.. aku boleh jadi pengacara jalan-jalan cari makan la macam ni)







My booth , opps sorry my company's booth. Jenuh jugak le agency nak melayan karenah aku suruh tambah itu ini.. btw "after sales service" diorang aku bagi A++ hehehhe



TV Interview. "Orang TV" tengah sibuk buat kerja. Live Telecast.




Tinie yang susut badan. Mama datang bawak Tinie sebab tak tahan tgk tinie "mengaruk". Selalu tido dengan ma dia.. 2 minggu pisah tido terus badan susut. Taknak makan taknak hisap susu..asik cari ma.. ends up nenek dia angkut ke Kuantan. Kesian anak mak sorang ni .




Dah bole senyum..


Tinie: Seronoknya saya dapat jumpa ma.. selalu tiap malam saya tido mesti peluk tangan ma .. gian le 2 minggu tak peluk tangan ma...




Breakfast di benteng. Tgk itu teh tarik. Seksikan. Mama kena order satu lg sebab ada lalat sudah bunuh diri dlm itu teh tarik. Baekkk punya landing. Teh tarik dia memang best.


Benteng


Seronok dapat face to face dgn Sultan Pahang. Dalam banyak-banyak sultan yang aku pernah jumpa ( dlm event laa.. siapa lah aku nak jumpa diorang) .. Sultan Pahang paling sporting..




Sultanah. Anggun..bergaya...baju cantik.. handbag cantik.. rantai cantik.. subang cantik.. kasut cantik .. (Cannot help it.. biasa lah fomfuan ..tgk apa lagi )




Confetti Pop-up. Supposed during product launching with PM tp polis tak approved last minute. Last-last aku suruh pop-up bila dah abes event. Kitorang yg melompat-lompat kat tengah. Rugi tak letupkan.. dah bayor... macam dalam AF daaa...



Lepas event ni terus cuti seminggu ..sebab demam .. duduk rumah saja ..tinie pon tak berapa sihat.. and dia telah bertukar jadi beruang koala asek nak gayut kat ma dia je.. tido berdukung, makan berdukung sampai sakit pinggang dibuatnya. Masuk ofis trus buat arrangement for MIHAS pula..


Seronok sungguh di MIHAS sbb lots of lots of lots of foods. Any halal food. From Afrika ,Iran, UAE, Australia and aku sempat test makanan yg aku tak pernah cuba such as keropok daging, ostrich meat, halal wantan, mushroom crisps, sate kerbau (sedap siot), jus buah naga etc etc etc. Kopi tongkat ali, kacip fatimah, mas cotek, madu asli, air akar kayu berderet-deret gerainya. almost 400 booth and 80% food products. Memang kenyang le..asek muka aku aje makan sample diorang muahaha..




Buah-buahan


Keropok Daging . kena makan panas-panas. I'd prefer stimkan je. lembut.

Kupang. (kan?). Siap dgn rencahnye sekali. Mudah utk wanita berkarier macam saya! ahaks.

Booth MIHAS

posted by mama tinie @ 6:13 PM  
2 Comments:
  • At 9:00 AM, Blogger Amy said…

    Akhirnya - updated!Busy yek Ayen? Apsal tak ambik gambo muka ko. Isk cam menarik kan makan kat Benteng tu? Aku baru jek pegi early may ari tuh - kedi punya abang duduk sana. Kedi ada ajak lepak situ tapi cam malas la ramai org sbb aku pegi malam minggu. Early June nak pegi lagi nanti, aku nak ajak la dia gi benteng ni :D

     
  • At 5:30 PM, Blogger mama tinie said…

    Suasana dia yang best Amy, aku masa kat sana penat-penat keje , time makan gi sana seronok, dengan angin sepoi bahasa , tak bising, tak ramai orang memang selesa sangat cuma kena pilih kedai lah..bersih ke tidak .. malam memang ramai sebab tak banyak kedai yang bukak.

     
Post a Comment
<< Home
 




Diri Saya

Name: mama tinie
Home: kolompo, muslim, Malaysia
About Me: a mother of a beloved daughter, a wife on an IT crazy, devoted daughter to a lovely parent, one crazy sistah, one sincere friend (trust me!)
See my complete profile

Sebelum Nie
Lama-Lama Nyer Citer
Sembang Sembang

BLOGGER

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Selalu Singgah
Tempat Selalu Lepak
Lenlain

BLOGGER

BLOGGER