Story of me..just ordinary me...
Life of a mummy, wife ..and whats happening around mamatinie's world ..nothing much though but what the heck.. its my blog world...
Tuesday, August 02, 2005
Kisah aku dirampok - Kes 1
Satu waktu dahulu kecoh sekejap tentang kes-kes peragut. Aku pernah mengalami pengalaman di ragut 2 kali! And both of them full with actions, suspen and thriller sebijik mcm cerita-cerita dalam filem usop selam hehhehe…I hate to recall pasal kisah ni but I hope akan dijadikan pengajaran pada semua especially ladies.

Kes 1

Waktu : 8.30 malam

Situasi : On the way dari rumah nak ke kedai runcit serbanika 24 jam untuk beli barang keperluan wanita. Mode of transport : jalan kaki, sorang –sorang. Duit RM10 dlm wallet and a handphone. On the way ada kawan called so aku berborak along the journey (my mistakes…sembang makes us less alert with surrounding..we didn’t realize somebody watching and follow us at that particular moment ) .

Lagi sepelaung nak sampai kedai (ada lorong kecik at that kedai, bit dark but dekat sgt dah dgn kedai tu . I can see budak-budak lepak main gitar tak jauh dr situ ..memang bebudak tuh pon nampak aku jalan kaki lah kat situ ) aku kena tahan dgn 1 guy nie..he’s wearing a helmet and ada kawan bawak moto stand by atas motor, approach me dgn selamba and said

Jangan jerit ….bg aku beg duit ngan handphone kau ..aku ada pisau…

What I was thinking at that moment. Tapi yang aku ingat dalam hati aku Jerit je! Kau bukan nampak pon pisau tu and aku pon

Toooooolooongggggggggggggggggg!

Tooooooooolloooonnnnnngggggggggg!

Suddenly that guy grab aku and tarik aku ke tempat gelap and grabbed my wallet and handphone and tros naik atas motor . Punyalah geram aku masa tu …maraahhhhhh sangat ..I know I know its only RM10 in my wallet…TAPI aku marah sangat bila hak aku dirampas mcm tu .. u know what I did?.. aku lompat macam dalam cerita Hindustan tu ..tarik t-shirt mamat yg rampas barang aku tu ..aku tarik dia kuat-kuat dgn harapan dia jatuh dr motor…then mybe bcos of drugs mamat tu tak kuat tara mana pon dia tumbuk tumbuk bahu aku nak lepaskan diri (tumbuk cam pompuan) everything went so fast and in millisecond I’ve found myself tertiarap dekat atas jalan sebab both of them managed to escaped (mamat tu dpt pecut moto dia) .

At that moment dah ramai orang berkejar ke tempat aku and tolong aku bangun dari atas jalan…budak-budak yang main gitar pon datang jugak and asked what happened.

Apasal tak tolong akak? Kau nampak akak dok terkapai-kapai panggil korang..

(Masa mamat tu grab aku ..aku terkapai-kapai panggil budak-budak gitar tu ..suara tak keluar sebab kena grab kat leher kan )

Laaaaaaaa saya ingat akak gaduh ngan boyfriend saya biarkan je lah

Aku : &^&%%$$^$&*(^)*^

Adalah hamba Allah yg hantarkan aku balik and lepas aku bgtau parent we all pon pegi buat report kat balai.

Bila aku cerita details kat mama, mama says ..

Syukurlah tak de pa pe..let go je lah wallet tu ..ic semua boleh ganti .. kalau betul diorang bawa pisau macamana ?

Baru lah aku terpikir..the possibility is there..kot mamat tu betul bawak pisau?...and if diorang grabbed aku tarik masuk semak and do something worst? ..Baru lah menggigil tangan aku nie..bile pikir-pikir balik .

Syukurlah aku tak ada apa-apa..tapi aku menyesal jugak apesala aku tak campak je handphone and wallet aku kat dalam longkang besar betul-betul kat tepi lorong tu masa diorang ugut aku tu ..baru pueh ati …tapi silap-silap kang dengan aku skeali depa tolak ke dalam longkang tu kang …the possibility is there rite?
posted by mama tinie @ 8:57 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 




Diri Saya

Name: mama tinie
Home: kolompo, muslim, Malaysia
About Me: a mother of a beloved daughter, a wife on an IT crazy, devoted daughter to a lovely parent, one crazy sistah, one sincere friend (trust me!)
See my complete profile

Sebelum Nie
Lama-Lama Nyer Citer
Sembang Sembang

BLOGGER

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Selalu Singgah
Tempat Selalu Lepak
Lenlain

BLOGGER

BLOGGER