Story of me..just ordinary me...
Life of a mummy, wife ..and whats happening around mamatinie's world ..nothing much though but what the heck.. its my blog world...
Wednesday, July 27, 2005
Pindah
Tiap orang ada impian nak ada rumah sendiri . Tak kira rumah tu kecil, besar bergantung pada tahap kemampuan masing-masing. As for me, aku pon ada impian tu , pada aku memang itu lah tujuannya kita banting tulang empat kerat keluar pagi balik lewat dinihari.. kumpul duit..beli rumah utk keluarga kita bertenduh.selain daripada memenui keperluan asas yg lain (makan, pakai , make-up, shopping etc etc). Tapi bila tgk harga rumah sekarang berderau darah le ..tak mampu wehhh…

Kalau diikutkan situasi aku ni, sebenarnya lebih mudah kalau aku kekal menetap di rumah ibu-bapa sendiri. Antaranya :

- Tempat kerja aku sangatttlah berdekatan dengan my parent’s home ala-ala sekangkang

kera gitu, nak jalan kaki pon boleh ..so balik rumah awal tak perlu tempuh jem

- Anak aku mak aku yg jaga (cucu sulung laa kata kan)

- My husband work on shift so there’s certain nite yg aku akan spend alone dgn anak aku

je.. so takut punya pasal I wud spend nite at my parent’s house (sekarang nie kan
mcm2 kes)

- Tak payah bayor duit sewa, belikan barang dapur pon kira merangkap duit sewa lah

tu ..


Tapi… .

Bila difikirkan, sampai bila aku nak dok kat celah ketiak mak? Terlalu depend pada mak? and kesian pada hubby tak selesa dok rumah mertua (tak boleh hisap rokok, nak pakai seluar pendek, tido tunggang-langgang) and kami pon tak bole ber “kuch-kuch hota hai” sesuke hati kene kontrol beb kekekke..

So kami ambil keputusan utk pindah rumah. Mujurlah mama faham and tak berkecil hati. Orang kata nak belajar hidup sendiri. Bukan jauh sgt pon area situ jugak ..within 2 weeks time we all akan pindah rumah . Byk bezanya compared to rumah mama, flet lama 2 bilik. After renovations (thanks mum!) Rumah tu dah jd rumah idaman aku. Selesa and sedap mata memandang. Sekarang kami dalam proses nak lengkapkan rumah tu.. I’d try my best tak berhutang utk beli semua perkakasan …tak larat nak berhutang weh .. hutang yg ada nie pon jenuh nak bayor.. maka tiap bulan since 2-3 mths back beriye-iye le menabung nak beli peti ais, mesin basuh bagai.. sekarang ni tinggal nak beli items such as langsir, barang dapur yg kecik2..and angkut katil dgn lori (costly ye pindah rumah nie). So wich me luck ! Harap aku bole manage lah rumah ni and my family . Nak jadi isteri mithali nih eheh ..
posted by mama tinie @ 1:00 AM  
2 Comments:
  • At 3:58 AM, Blogger Arena said…

    Penat and costly pindah randah nih.. Tapi at least rumah sendiri. Aku dok apartment aka flat jugak. Tapi I like it. King Ed tu leh tengok tv pakai towel jek and he's happy. Dok sendiri, kalau letih sangat, boleh biar tunggang langgang sekejap. Esok boleh kemas balik. Alaa pelan2 belajar dok sendiri. Aku pn dok menabung nak beli rumah sendiri..Mahal gile skang nih..

     
  • At 6:29 PM, Blogger mama tinie said…

    ye..sangat penat and tak habis-habis pindah barang kecik-kecik arena weh..nanti aku dah pindah secara official bole lah datang..but really small ..bayangkanlah flat 2 bilik ..nak datang kene by appointment nanti tak muat heheh

     
Post a Comment
<< Home
 




Diri Saya

Name: mama tinie
Home: kolompo, muslim, Malaysia
About Me: a mother of a beloved daughter, a wife on an IT crazy, devoted daughter to a lovely parent, one crazy sistah, one sincere friend (trust me!)
See my complete profile

Sebelum Nie
Lama-Lama Nyer Citer
Sembang Sembang

BLOGGER

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Selalu Singgah
Tempat Selalu Lepak
Lenlain

BLOGGER

BLOGGER