Story of me..just ordinary me...
Life of a mummy, wife ..and whats happening around mamatinie's world ..nothing much though but what the heck.. its my blog world...
Tuesday, February 06, 2007
Jom Masak-Masak
Weekend lepas aku buat eksperimen. Aku ni bukannya pandai masak. Takat hantam saja lah ..dalam belek -belek buku scrap resepi yg aku kumpul (memang suka kumpul resepi tp masaknya tidak eheheh) . Terpandang pulak resepi orang utara nasi daging. Teringin laa pulak. So mamatinie pergi giant beli barang dapur dan sising lenganlah.. orang tak biasa masak . Pukul 1 ptg masuk dapur..pukul4 baru siap hahaha..si kecik pun sibuk nak masak tu yg lambat tu .. nak melayan dia lagi .. nasib baik hubby lambat sikit.. tp kena tunggu jugalah nasi masak .. sempat jugak snap-snap tu ..utk tatapan mata sendiri eheh




Ayam masak kicap rempah, resepi mak .. ala-ala rendang gitu

Mushroom celup telur.. ala-ala tempura la kononya..tp pakai tepung kentaki

Nasi Daging...bila dah masak macam nasik beriyani gam rupanya tp rasa lain sikit



Air asam.. yg selalu makan dengan ikan bakar tu

Tapi bukan makan dengan ikan bakar.. mamatinie buat cicah dgn daging rebus..daging direbus dgn halia dan garam sampai empuk then dipotong nipis..

Menu tu OK lah .. cuma perlu di ejas lagi (ejas?) bab nasi daging tu .. kena tambah air sikit lg bg lg lembut nasi ..itu lah yg mamatinie belajar weekend ni..

posted by mama tinie @ 12:23 AM  
4 Comments:
  • At 11:19 PM, Blogger Amy said…

    weh beb..nampak sedap!! Sedap la si Rul dok menambah ek? Aku pun kumpul resipi tapi masaknya entah bila. Weekdays mmg ya ampun la nak masak kalau dah sampai umah pun 8.30pm.. weekends la kalau rajin pun, diulangi kalau rajin :P
    Sibuk ngemas rumah baru la yek? Untung ko Ayen..aku ni mmg bad luck la pasal rumah. Rumah Kedi beli seblum kawin dah terbengkalai, pastu lepas kawin, aku lak beli, dah masuk tahun ke 3 pun takde citer gak..sob sob..:(

     
  • At 8:24 PM, Blogger mama tinie said…

    Mak aiii lamanya tak dengar cerita kau hehehe.. sihat kau ?

    Rumah ni memang ikut nasib lah Amy , sebab tu aku fobia nak beli rumah tak siap lg ni .. aku beli rumah atas org.. memanglah tak dapat rumah baru .. tp nampak lah kat depan mata. sabar banyak-banyak beb .. tp keep follow-up pasal rumah tu .. buat tuntutan ke apa ke ..tak pun panggil karam singh wallia .. sure developer tu gabra

     
  • At 5:06 AM, Blogger Amy said…

    Sihat..biasala aku dgn Kedi, bagai di pam pam..:P

    Tu la, tengah pikior nak wat camne. Setakat ni, dah ada developer baru ganti and katanya lagik 2 tawun nak siap..hadoih la, aku dah tak lalu nak duduk situ dah..tu la, kalau kawan2 tanya, aku lebih suka nasihatkan beli rumah dah siap lagik senang. Perit sket ah bayar tapi pueh hati. Ok beb, u take care!

     
  • At 11:49 PM, Blogger Arena said…

    Babe,
    phewwitt.. aku memang jadik tukang masak kalau ada time makan2 besar jek.. kalau makan berdua dengan ed, aku masak simple2 suke hati tok nenek jelah.. Hari2 masak ko tau sabar jelah.. ko tengoklah si ed badan camner skang nih..

    pasal rumah tu, aku beli rumah yang dah 70% siap dan track record baik. Insyallah bulan mei boleh masuk kot. harap2 tak delay sebab dah kena bayar 2 rumah sekarang nih..

     
Post a Comment
<< Home
 




Diri Saya

Name: mama tinie
Home: kolompo, muslim, Malaysia
About Me: a mother of a beloved daughter, a wife on an IT crazy, devoted daughter to a lovely parent, one crazy sistah, one sincere friend (trust me!)
See my complete profile

Sebelum Nie
Lama-Lama Nyer Citer
Sembang Sembang

BLOGGER

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Selalu Singgah
Tempat Selalu Lepak
Lenlain

BLOGGER

BLOGGER