Story of me..just ordinary me...
Life of a mummy, wife ..and whats happening around mamatinie's world ..nothing much though but what the heck.. its my blog world...
Monday, January 29, 2007
Updates
Lamanya tak masuk blog. Very der bz giteww..sibuk dengan tugasan di office. Sekarang dah ok sikit tp menjelang April ni nak tunggang langgang balik dengan kerja ..major event bakal menjelma .

1. Updates on mission to dentist

First session tak lah seteruk yg aku expect. Since doktor dah bius so gigi tu dia korek ke tenyeh ke tekan tak adalah rasa apa-apa.. but I hate equipment yg sedut air liut and whats not yg dok jolok dalam mulut tu .. buat aku nak termuntah sokmo.. Panjang jarum bius tu ..apa lagi penjam mata je laa.. Malam tu ada rasa nyilu2 gitu ..and lepas session tu rasa penat sgt .. lama sangat nganga mulut kot.. and kesan dari bius tu ...rasa nak tidooo je

Second session ...ok jugak .. rawatan yg sama.. so balik je tido .. penat betul rasanya.. padahal baring ..nganga mulut je


Third session .. mencabar sungguh .. no bius! haaa masa ni lah terangkat kaki aku dibuatnya.. nyiluuu ya amat.. kreokkk kreokkkkk bunyinya kat telinga... berdoa cepatlahhh habisss..

Now, gigi dah ok .. nak kena kumpul RM utk buat crown pulak ... RM700 ++ utk sebatang gigi yg kucintaikk... sabo je lah ..

2. Updates in the office.

Now kat office semua panas bontot.. sebab nak buat major re-structure .. new business approah..new team.. so nasib-nasib lah nak tercampak ke mana.. aku risau juga sebab kerja aku memerlukan aku set-up team . So hopefully team aku ok and bukan jenis talam 14 muka.. and tikam belakang. So now , buat2 biasa je lah .. aku tak tau nak expect apa. Cuma harap dapat boss yg reliable yg aku boleh bagi aku guidance and direction yg sepatutnya. Now consultant sibuk tanya all staff pasal banyak benda.. aku hantam saja laahhh jawab..

Sepatutnya sekarang aku ada di Langkawi utk handle satu event ni .. .tp lepas aku dah settlekan segala tok nenek preparation for the event. 3 days before the big date customer boleh minttak deffered to other date. Gila betul! Dah aku nak kena call satu2 mereka2 yg berkaitan utk cancel all those things. Sabo je lah.. mementang kau customers suka-suka nak suruh tukar. Sabo... sabo...

3. Updates on rumah

Dulu aku ada cerita aku dah pindah (offcially) dari rumah mak aku kan? After buat renovation bagai so berpindah lah kami ke "rumah atas". Changes of routine (pagi2 bangun hantor anak gi rumah nenek then pergi office) was not easy as expected. Sebab ..hubby kerja shift.. since ada satu je kereta and aku tak pandai bawak manual.. so jadinya... barang rumah kat "rumah atas" and kami still duduk di rumah mak.. kalau hubby kerja pagi its okey .. tp bila kerja malam tu yg payah tu..

Lagi satu aku tak selesa duduk rumah tu sebab tak ada balconi and tingkap yg direct yg aku boleh dapat freash air.. tingkap di ruang tamu mengadap ke dinding yg ke blik air ...kepam baunya... no balcony and tingkap yg boleh dapat fresh air hanyalah di bilik.. since anak aku lasak so kami tidur di ruang tamu .. bentang duvet je .. tp masuk seminggu duduk aku dah semput .. sebab tak dapat fresh air.. i tought aku je yg rasa mcm tu tp rupanya mak aku pun felt the same.. macam tak puas nafas.. and furniture aku habis naik kulapuk sbb udara lembap...and no fesh air.. riasu sangat kalau effect anak aku.. and org rumah bawah sekali tu tak berapa bersih so bila yg bawah tu kotor since tingkap mengadap tmpt yg kepam tu so mcm2 baulah yg naik.. pening den...

So this year most probably aku akan dapat second car.. which is kereta kesayangan aku yg aku pakai masa bujang (dah nak abis bayor ) adik aku pakai gi kerja la ni .. so bila dah habis bayar kereta tu boleh lah adik aku beli new car (most probably Myvi) . So dapat lah aku pakai kereta lama tu .. really lurrvee that car.. banyak jasanya tau ..

And kami dah beli rumah baru , pakai DUIT SENDIRI..penting tu...itu pun last minute decision ..sambil baca suratkhabar boleh pulak tersembang ngan hubby .. rumah makin mahal.. kalau tk beli sekarang harus tak mampu nak beli nanti .. lgpun umur dah dkt cecah 30 nanti susah nak buat loan.. besoknya aku and hubby terus belek The Star and call ejen.. and wallah... kami beli rumah... mcm beli apa je kan .. Alhamdullilah urusan dipermudahkan mungkin sebab ini first house kami.. and.. rumah aku ada 2 balcony .. 3 tingkap (kat every bilik) yg direct boleh dapat fresh air.. rasa segar sangat ... and sejuk... alhamdulillah

Tapi.. aku rasa sangat bersalah dengan mama sebab ..mama dah renovate banyak "rumah atas" tu.. spend ribuan jugalah .. sebab ingat aku nak dok lama kat rumah tu .. kita hanya merancang .. tuhan yg menentukan..so most probably adik aku yg bujang tu (anak dara weys) akan duduk "rumah atas" dgn friends.. syok la dia lepas kandang.. tak aci betul..mama sayang nak sewakan.. renovate ngalahkan hotel .. aku rasa bersalah sangat tau... tp alhamdullillah mama and abah happy dgn condition, location etc rumah yg kami baru beli tu termasuklah jiran yg prihatin ..aku baru basuh rumah aku satu hari .. aku dah kenal jiran2 floor atas, tepi, depan, bawah.. ha peramah kan depa .. aku suke.. hehehe .. nak kena betulkan bilik air sikit.. and touch-up pun tak banyak .. tp kalau dah renovate namanya kena RM juga lah kan .. isk
posted by mama tinie @ 5:29 PM  
4 Comments:
  • At 11:14 PM, Blogger Arena said…

    Babe,
    ko dah nak mausk rumah baru ye.. tahniah!

     
  • At 12:30 AM, Blogger mama tinie said…

    belum lagi .. selagi takdak 2nd car selagi tu la aku tak pindah secara official ..susah beb rumah aku tu bas ke teksi ke tak masuk .. insyaallah bila dah pindah properly aku buat house warming laa hehehe

     
  • At 6:20 PM, Blogger ayobkelubi said…

    hehehe.leh ah aku tumpang tido umah baru tuuuu.hahaha.

     
  • At 6:30 PM, Blogger mama tinie said…

    alip,

    kecik tapak tangan tapak kaki ku tadahkan kekekekeke

     
Post a Comment
<< Home
 




Diri Saya

Name: mama tinie
Home: kolompo, muslim, Malaysia
About Me: a mother of a beloved daughter, a wife on an IT crazy, devoted daughter to a lovely parent, one crazy sistah, one sincere friend (trust me!)
See my complete profile

Sebelum Nie
Lama-Lama Nyer Citer
Sembang Sembang

BLOGGER

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Selalu Singgah
Tempat Selalu Lepak
Lenlain

BLOGGER

BLOGGER