Story of me..just ordinary me...
Life of a mummy, wife ..and whats happening around mamatinie's world ..nothing much though but what the heck.. its my blog world...
Tuesday, January 30, 2007
Suami gorengkan nasi ?
Wah aku smlm dah update hari ni update lagi! Hari ini dalam sejarah ni hehehehe...

Entahlah kenapa suddenly aku teringatkan tentang hal ni .

Office aku masuk pukul 8.15 am. Dulu-dulu memang tak strict sangat lah time masuknya.. most staff boleh punch-in and breakfast di cafe office and sometimes ada segelintir staff yg lepak di cafe sampai jam 8.30am. Aku tak .. aku punctual kakakakak.. Tapi sejak 2 tahun lepas and sejak tukar Head of HR yg baru ni. Ada lah sikit perubahan. Siap pasang CCTV , punch card system yg baru, every month kena hantar report on attendance and so on and so on. So apa yg kami buat punch -in ..beli bungkus or bawak dari rumah and makan di office beramai-ramai (kat Pantry ke.. kat table ke) as long boss ok .. takde hal lah kan .. tp sebelum 8.15 lahh..

So one day kami pun bukak table breakfast beramai-ramai ...

Aku : Kak jom makan kak .. lapo dah ni..

Kak A : Ye lah akak pun ada bawak nasi goreng ni..

Kitorang pun melantaklah dgn jayanya

KAk A : Abang T ni .. akak dah cakap banyak kali dah kalau masak nasi goreng jgn lah masin sgt.. ni tiap kali makan masin... menyampah betul ..

Aku : Uih Abg T masakkan utk akak ke? Bagusnya


Kak A : Memang tiap-tiap pagi dia masakkan .. akak uruskan anak-anak .. akak tak pandai masak .Tp tu lah bila masak masin..tu yg akak bengang tu ..

Lepas makan ..

Kak T (on phone) : Abg .. dah mandikan anak dah?? apsal lambat sgt? Nanti diorang lambat masuk taska .. bla ..bla .. bla pot.. pet prottt pret..


Aku diam je lah .. tapi pada aku ..kalau suami aku yg masakan 8 tan garam dia letak aku telan jugak.. sebab appreciate dgn apa yg dia buat. Mengikut cerita kak A ni .. memang kerja rumah pun suami dia yg buatkan every day siapkan breakfast utk anak dan dia.. kalau tak pun belikan .. EVERY DAY! ..masak, basuh kain, basuh bilik air.. etc. Kerja dia jaga anak je.. tp aku tgk akak A seems like tak appreciate hubby dia je..kadang2 anak pun suami dia yg uruskan.. cakap pun menengking je.. tp tu lah tuhan maha kaya .. org panas baran kahwin dgn org yg sgt penayabar...

Ada juga member office lelaki aku yg malam2 memang duty dia bancuh susu anak and basuh berak...urut perut anak kembung.. dodoi anak bila nangis .. bini tido je.. kesian aku tgk kawan aku tu .. dah lah penat kerja ..balik kena jaga anak .. wife tu belum habis pantang lg pon .. deliver normal pulak tu .. lain lah kalau ceaser.. and theyseems dont mind.

Ada juga yg basuhkan dan gosokkan baju utk isteri .. termasuklah tudung..and they really happy with it ..

Aku sangat-sangat appreciate dgn lelaki yg begini TAPI aku tgk ramai juga isteri2 yang take advantage on this kind of suami .. diorang ni tak sedar ada juga suami yg jadikan isterinya punching bags, welfare dept. dan sebagainya .. pun in my dept. ..macam macam ragam manusia ni kan ..
posted by mama tinie @ 6:33 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 




Diri Saya

Name: mama tinie
Home: kolompo, muslim, Malaysia
About Me: a mother of a beloved daughter, a wife on an IT crazy, devoted daughter to a lovely parent, one crazy sistah, one sincere friend (trust me!)
See my complete profile

Sebelum Nie
Lama-Lama Nyer Citer
Sembang Sembang

BLOGGER

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Selalu Singgah
Tempat Selalu Lepak
Lenlain

BLOGGER

BLOGGER