Story of me..just ordinary me...
Life of a mummy, wife ..and whats happening around mamatinie's world ..nothing much though but what the heck.. its my blog world...
Thursday, August 10, 2006
Aku Jeles kat korang
Manusia memang tak pernah puas dengan apa yang dia dapat. Aku ni mudah cemburu . Cemburu dgn kawan-kawan, orang sekeliling aku. Aku bagi contohlah ye betapa jelesnye aku kat korang-korang : -

1) Cemburu tengok org lain banyak duit nak beli rumah besar, kereta model terbaru, pakai baju cantik-cantik, beli barang semua branded gile. Mana dapat duit ye? Aku & family nak beli rumah flet pon terkial-kial nak bayar. Kereta nasional yg dok pakai sekarang nie pon merangkak nak bayar installment. Macamana mereka-mereka ini managed duit ye. Baju sehelai 3-4 ratus, lipstick sebatang almost RM200, kelengkapan rumah pon vas-vas u ols.. Jeles aku tau …Sentap!

2) Aku jeles tgk org badan slim melim, rajin work out, rajin gi Spa (duit lagi), rajin buat facial (pon duit) , rajin diet ( pon duit jugak Herba Life tu RM300++ for ½ mth isk ) , sanggup tak makan sebab nak jaga badan. Aku nak jugak tp factor kewangan dan kemalasan mengatasi segalanya. Tapi aku tetap jeles dgn korang!

3) Speak English fluently & full of confident siap ada accent bagai and write in English without grammar mistakes and ayat yg best-best belaka siap ada jargon bagai . Pada aku siapa yg paling bagus dpt biggest apportunity dlm pelbagai bidang especially dalam kerja ( career development) . Aku jeles!

4) For those yang boleh present and speak in public dgn penuh confident. Speak out loud dan meluahkan pendapat sendiri dan berhujah dgn penuh keyakinan. Aku jeles pada mereka-mereka ini!

5) Mereka yang pandai berniaga buat side business and kaut byk keuntungan dr pendapat sampingan ini. Jual insurans, MLM, jual susu awal lembu, jual baju bundle jual keropok. Etc Aku jual Avon pon tak lepas. Huwaaa…

6) Ada kemahiran macam menjahit, gubah bunga, tanam pokok bunga, buat artwork vast-vast yelah..benda yg creative – creative nie dan secara tak langsung dapat buat perkara no 5 . Jeless siak!

7) Orang yang paras rupa cantik , body cun sebabnya ada kajian mengatakan org yg cantik paras rupa ni ada kelebihan sebab berpotensi untuk berjaya dlm interview, menang pertandingan etc. Jeles nya!

8) Mereka-mereka yang cepat naik pangkat, dapat opportunity utk shows expertise, appreciate by boss/tokey, dipolish oleh superior kaw kaw , dapat keyakinan pegang big project. Uh jeles…

9) Berpeluang pergi oversea. tgk negeri orang , jalan-jalan etc. Caya tak korang aku tak pernah naik kapal torbang dah tua-tua bangka ni . Abis kuat gi Spore tu pon naik bas loncat. Sedih tau . Jeles gile kat korang.

10) Mereka yang terer bab technical eg engineers, orang-orang IT , mekanik kereta, tukang repair tv,peti ais, mesin basuh. Ni aku ni haaa..nak buat blog pon mintak tolong laki buat. Wahhh buta IT sungguh aku nih . Jeles tau !

11) Orang yang pandai bahasa asing eg bahasa jepun, perancis ke arab ke…bukan tak usaha , time skolah dulu jenuh belajar bahasa arab tp bangang jugak. Jeles kat korang lah!

12) Mereka yg pandai baca Quran dgn tajwid & makhraj yg sempurna siap tau bacaan halus , bacaan kasar/tegas? Ada special term dia la aku tak tau tu pon seb baik tgk Akedemik Al Quran (AQ) kat TV. Dan faham maksudnya sekali . Bukan baca translation laaa.. Kagum aku dgn mereka ini dan secara automatic aku jeles dgn mereka ini.

13) Menang peraduan juta-juta hengget, dapat pergi vacation best-best , dapat hadiah gila babas punya best., semua sponsored lah . Aku masuk peraduan jugak tp manjang tak dapat apa. Aku jeless gileee kat korang. Cisss.



Cukuplah banyak ni dulu . Nanti tahap kejelesan aku sampai tahap tepu kang masuk ICU pulak. Mesti org kata aku tak bersyukur. Aku bersyukur dgn apa yg aku ada. Alhamdulillah. Tapi aku tetap rasa jeles. Bila aku jeles aku akan cuba jd mcm mereka-mereka ini. Moga –moga masinnnnn laaaa jari aku yg taip benda jeles-meles ni aku jd cam mereka-mereka ini. Aminnnnn fuhh fuhhhhhh ….

Habis dah entry ngarut aku nih .
posted by mama tinie @ 2:19 AM  
9 Comments:
  • At 4:58 AM, Blogger Ayu said…

    assalamualaikum..

    turn aku plak mai melawat blog hang ..:P .. cam ner lah hang leh terjumpa blog aku tu ..he..he.. anyway aku dah bookmark dah blog hang ni... so bakal jadik blog yang dilawat tiap2 hari jugek la ..

    take care.

     
  • At 6:53 AM, Blogger mama tinie said…

    waalaikumsalam azad,

    aku pun ikut mood up date . seronok tgk gambar kau & family . sapa lg budak soksek yg ada blog lg ye? baru senang nak keep in touch. even dok dekat nak jumpa tu mmg susah la sbb memasing ada komitmen kan

     
  • At 11:40 PM, Anonymous Anonymous said…

    ayen,

    when ur jealousy strikes,think of those yg lebih kurang berkemampuan...

     
  • At 12:17 AM, Blogger ayobkelubi said…

    aku jeles ko dpt dok kl.hahahaha

    aku dok ulu banat tulazi nie.

     
  • At 9:24 AM, Blogger mama tinie said…

    k'on,

    eee lama tak jumpa ko heheh tringat jaman kita sedorm dulu hihih.betul ckp hang k'on. kene tgk yg less fortunate from us kan. tp sbg manusia biasa aku tak dapat lari dgn rasa mcm tu : )

    alip,

    nak dok kl jauh ngan bini keeeeeeee or nak dok ulu banat tp dekat dgn bini? theheheehe

     
  • At 2:20 AM, Blogger Arena said…

    Yen,

    Hah meh aku nak cakap.. aku jeles tengok ko dah ada baby tinie..

    Aku jeles tengok orang sihat dan takde sakit2..

    haaaa..there you go, kita ada bahagian masing2 kan.. I may be progressing a bit in my career, but aku takde kids lagi..We have to be content to be happy.. bersyukur dengan apa yang kita ada, but at the same time strive utk make ourlives better ye tak.. kekekke cakap berdegar2 sbb aku baru rasa sihat sket ari nih. hhehhe..

     
  • At 5:59 PM, Blogger mama tinie said…

    cik na,

    yup, masing-masing ada bahagian memasing. cuma kat dalam blog ni je la kita bole "voice out" apa yg ada kat dlm hati. Walaumcmanapun aku sgt bersyukur dgn apa yg aku ada cuma mungkin ini out line /guidance yg aku ada untuk memperbaiki diri aku sendiri. Kire jeles in +ve way gitu. Eg. masa skolah dulu kan bila kita jeles tgk org exam results better we'll strive harder dak gitu? ehe

     
  • At 12:47 AM, Blogger Zack said…

    Aku start makan herbalife sejak dapat bonus (bulan 7 hari tu), haram tak slim pun! (aku jeles ngan org yg boleh disiplin jaga makan dan bersenam setiap hari). Aku pulak- hehe, pantang jumpa makanan...

     
  • At 5:23 PM, Blogger mama tinie said…

    zack,

    sana lah kita, kita pun mcm pantang laaa... pantang nampak hehehehe

     
Post a Comment
<< Home
 




Diri Saya

Name: mama tinie
Home: kolompo, muslim, Malaysia
About Me: a mother of a beloved daughter, a wife on an IT crazy, devoted daughter to a lovely parent, one crazy sistah, one sincere friend (trust me!)
See my complete profile

Sebelum Nie
Lama-Lama Nyer Citer
Sembang Sembang

BLOGGER

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Selalu Singgah
Tempat Selalu Lepak
Lenlain

BLOGGER

BLOGGER